woensdag 27 augustus 2014

To camp or not to camp


Hai allemaal!


Tijd voor een update! Want terwijl familie en vrienden de stand van zaken in ons campertje aardig hebben kunnen volgen blijft het op dit blog nogal stilletjes. Daar is een woord voor: perfectionisme. Herken je dat; je denkt steeds als ik nu nog even dit of dat doe, dan is het pas echt af en kan ik het met anderen delen…

Dat nog even blijkt in de praktijk vaak nog even te worden uitgesteld. En dat je dan in eens beseft dat het, zonder dat die paar dingetjes gedaan zijn, eigenlijk ook wel prima is. Anders had je het wel eerder gedaan. Volgt u het nog? Ja!? Fijn. Dan kunnen nu we door met dit blog.

Laten we ons focussen op wat wèl is gebeurd: de gordijnen hangen!! Nadat mijn handige zus mij op weg had geholpen, was het aan mij om ze af te maken; met moeders naaimachine te leen. Wekenlang stond in de hoek van mijn woonkamer een witte naaimachine met daarbovenop een grote blauwe tas met iets dat als ik me nog even kwaad zou maken, gordijnen zouden worden. Steeds als ik me na een drukke werkdag probeerde te ontspannen, keken ze naar me…. die naaimachine en die blauwe tas.
Toen ik de blikken niet meer kon verdragen ben ik ervoor gaan zitten en heb ik het gedaan! De gordijnen zijn genaaid en ze zijn door de blogschrijfster zelf opgehangen. Het was al met al geen gemakkelijke opgave, want de superleuke restjes stof die ik aan de onderkant vd gordijnen had bedacht bleek van tricot en dat is zwaar *** om netjes op de andere stof te krijgen. Ik ben weer een paar vloeken armer, maar een vaardigheid rijker.

Verder zijn er accessoires in de camper gekomen. Potten, pannen en dingen waar je niks aan hebt maar die er wel leuk uitzien. Zoals een gehaakte bloemenslinger (gehaakt door iemand uit de jaren 70)  en een dromenvanger (die is natuurlijk wel nuttig, want wie wil er nou een nachtmerrie als ie aan t camperen is!?). En kussentjes.
Ik moet zeggen dat manlief wel eens begint te zuchten als ie buiten ons huis nu ook weer in de camper het zoveelste kussentje ziet verschijnen. Gewoon incasseren mannen, neem je een vrouw, krijg je die kussentjes erbij.

Ik heb ook een lampje bij elkaar bedacht: een mandje+ een snoer+een fitting+een stekker wordt dan:
 
 
 

Wat inmiddels ook is gedaan: de badkamer. Deze was voorzien van een superleuk origineel retro behangetje. Dit behangetje viel alleen niet echt op omdat ik nog geen tijd had gehad om de badkamer nog even te ontdoen van zijn donkerbruine sfeertinten. Nu is alles ook fris wit en het behangetje is helemaal tot zijn recht gekomen (pics volgen).

Mijn lief houdt zich ondertussen bezig met elektra. Wat hij precies doet weet ik niet, maar het lijkt ingewikkeld. Letterlijk. Draadjes en vloeken vinden hun weg door de camper. Soms rijden we ook ineens niet meer. Maar een volhouder is het, de spaghetti van snoertjes ziet er in ieder geval al een stuk professioneler uit en meestal komen we ook (zonder hulp) van A naar B. Wat een jolijt!

Er zijn  al aardig wat A’s en B’s geweest. Daarvan volgt nu een kleine fotoreportage. Want zoals de titel al doet vermoeden. Wij maken de balans op: to camp or not to camp. Wij zeggen volmondig: TO CAMP!

Zodra we wegrijden wanen we ons in vakantiestemming de stress laten we achter ons. We rijden superkalm en aircoloos van het ene mooie plekje naar het andere mooie plekje. Daar is dan meestal natuur, rust en er zijn gezellige avondjes met wijn en vrienden of familie. We like!

Van het weekend volgt meer camperinterieur, want ik moet nog even opruimen en foto’s maken. Nu vooral de ervaring in beeld:
 
                    Hippiefestival Gorinchem:



 
 
Burgh Haamstede
 

 
Berg en Dal
 

 
 

Nu ga ik een uiltje knappen. Interieur foto's volgen, als beloofd, zeer snel. Dit x wacht ik niet nog even...

Dikke doei!

4 opmerkingen:

Je kunt nu reageren zonder account